اجلاسیه “طوفالان الاقصی و تحولات جهانی” حوزه در سالن همایش‌های دارالشفاء با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب برگزار شد،

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب در اجلاسیه “طوفالانوالاقصی و تحولات جهانی” حوزه که در سالن همایش‌های دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند طوفان الاقصی آمریکازدایی است، اظهار کرد: برای تبیین این موضوع باید مقدمه‌ای از سیر تحولات جهانی را بررسی کرد.
💢وی با بیان اینکه آمریکا پس از استقلال به دنبال اداره جهان بود، مطرح کرد: آن‌ها با بهره‌برداری از دو قدرت نرم و سخت به دنبال این بودند که ارزش‌های آمریکایی را به ارزش‌های جهانی تبدیل کنند.
💢مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این حرکت با جنگ نرم تا جنگ جهانی دوم و فروپاشی شوروی ادامه داشت، عنوان کرد: در سال ۱۹۹۱ مارکسیسم شکست خود و آمریکایی‌ها خود را پیروز میدان می‌دانستند.
💢وی با بیان اینکه جامع‌ترین برنامه امنیت ملی آمریکا ۲۵ ساله است، خاطرنشان کرد: دولت‌مردان آمریکا اعلام کردند که سرنوشت آمریکا و جهان در سال ۲۰۳۰ همزمان با ۲۵۰ سالگی آمریکا تعیین خواهد شد.
💢حجه الاسلام طائب با اشاره به اینکه تحولات جهانی تا سال ۲۰۳۰ صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در سال ۲۰۳۰ مشخص می‌شود که آمریکا به عنوان کدخدای جهانی حاکمیت خواهد کرد و یا دورانی رو به افول را درپیش خواهد داشت.
💢وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های خود آمریکایی‌ها عوامل داخلی و بین المللی در این روند تاثیرگذار است، یادآور شد: بر اساس برآوردهای اقتصاددانان جهانی امکان دارد تا سال ۲۰۳۰ آمریکا قدرت نخست اقتصادی دنیا نباشد.
💢مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه احتمال دارد از نظر تکنولوژی و نظامی نیز آمریکا قدرت اول دنیا نباشد، بیان کرد: تهدیدهای بین المللی آمریکا نیز چین، روسیه و ایران هستند که تضعیف آمریکا را دنبال می‌کنند به ویژه ایران که مدل حکمرانی جدیدی را به دنیا معرفی می‌کند.
💢وی با بیان اینکه آمریکا برای مقابله با این تهدیدها به دنبال قدرت‌گیری اسرائیل و به رسمیت شناختن این رژیم غاصب بود، ابراز کرد: آمریکا در نظر داشت خودش قدرت جهانی و اسرائیل زیر سایه او قدرت منطقه شود.
💢حجه الا سلام طائب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی این برنامه‌ریزی را تغییر داد، اظهار داشت: امروز دو جریان حاکم بر اسرائیل بیانیه دادند که ما به ۸۰ سالگی نخواهیم رسید.
💢وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این بود که خودش با روسیه و اسرائیل با ایران مقابله کند، مطرح کرد: در این راستا ریل‌گذاری‌هایی داشت که تحریم‌ها و تغییرات فرهنگی برای نسل چهارم انقلاب اسلامی ازجمله آن‌ها بود.
💢مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه معادلات آمریکا بهم ریخته است، عنوان کرد: امروز فروش نفت و خرید هواپیما، هلیکوپتر و لوکوموتیو توسط دولت انجام می‌شود که تمام معادلات آمریکا را بهم ریخته است.
💢وی با بیان اینکه دولت جدید وابستگی‌ها را کاهش داده است، خاطرنشان کرد: دولت امروز در حوزه زیرساخت‌ها در حال سرمایه‌گذاری است.
💢استاد طائب با اشاره به اینکه آمریکا پس از مشاهده این تغییر رویکرد در دولت ایران، اغتشاشات سال ۱۴۰۱ را برنامه‌ریزی کرد، تصریح کرد: همزمان با ۲۲ بهمن این برنامه آمریکا نیز شکست خورد و حتی اروپایی‌ها نیز منافقین را نپذیرفتند.
💢وی با بیان اینکه آمریکا پس از این اتفاقات به دنبال جنگ سخت با حمایت اسرائیل در مقابل محور مقاومت بود، یادآور شد: در این راستا مالیات را در غزه افزایش داده و حلقه محاصره را تنگ‌تر کردند و با عملیات‌های مکرر نظامی به دنبال خسته کردن نیروی مقاومت بودند.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر نیروی مقاومتی طرح راهبردی مشخصی دارد، بیان کرد: پس از این اتفاقات حماس طرح راهبردی خود را عملیاتی کرد.
💢ایشان با بیان اینکه حماس در یک عملیات پیش دستانه طوفان الاقصی را پایه‌ریزی کرد، ابراز کرد: این اتفاق مشابه اتفاقی بود که توسط روسیه در اوکراین رقم خورد.
💢طائب با اشاره به اینکه امروز طرح آمریکایی‌ها در اوکراین و اسرائیل شکست خورده است، اظهار داشت: در عملیات طوفان الاقصی سیستم اطلاعاتی، واکنش سریع دفاعی و رسانه‌ای اسرائیل شکست خورد و این موضوع موجب شد، اسرائیل وارد میدان جنگ شود؛ آن‌ها با جنگ نظامی به دنبال پیروزی حداقلی با آزادسازی اسرا و قبول آتش بس بودند که در این عرصه نیز شکست خوردند.
💢مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز آمریکا و اروپا ادعا می‌کنند که نتانیاهو جنگ را شخصی کرده و برای ماندن در قدرت جنگ را طولانی می‌کند.
💢وی با بیان اینکه آمریکا در دو جبهه روسیه و غزه شکست خورده است، خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکا در نظردارند تا پایان سال ۲۰۲۳ به این قائله پایان دهند.