بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت تجمع ” طوفان الاقصی و تحولات جهانی “

بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت تجمع ” طوفان الاقصی و تحولات جهانی “
بسم الله الرحمن الرحیم
ایجاد نطفه شوم اسرائیل و تلاش های استکبار برای بقاء ، تثبیت و قدرت گیری  این رژیم کودک کش، گامی شیطانی برای ترسیم آخر الزمان براساس اندیشه های اشرار عالم است. در مقابل، پیروزی انقلاب اسلامی یک هدیه الهی به جامعه بشریت بود که در ضدیت کامل با صهیونیزم گام برداشته و پرچمدار جبهه حق برای تحقق دولت کریمه مهدوی است.
تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با همه توان در مسیر مبارزه با جبهه باطل و به منظور ترویج و تحکیم معارف حقه اسلام عزیز و اهل بیت علیهم السلام با برپایی همایش “طوفان الاقصی و تحولات جهانی” به تشریح نظامات فکری اردوگاه باطل و مبارزه با آن پرداخته و مواضع زیر را اعلام می دارد:
۱-رهبر عظیم الشأن انقلاب (ادام الله ظله) با نگاه وسیع و عمیق خود،داهیانه ابتلائات و امتحانات پیش روی امت اسلامی  را تشریح   و آنان را به سوی حبل الله المتین رهنمون کرده اند. معظم له در سطح دنیای اسلام و امت اسلامی  با تأکید بر مسئله فلسطین و تبیین مفاسد جبهه استکبار و صهیونیزم بین اللملل، همچون بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران؛ امام خمینی (قدس سره) روح مقاومت را زنده نگه داشته به گونه ای که امروز جهان به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله اصلی نگاه می کند.
۲-آزادگان جهان و فعالان فکری و فرهنگی آشنا به مفاسد دنیای غرب، در فهم و تبیین جنایات اسرائیل، به صورت گسترده در عرصه حمایت از آرمان فلسطین وارد شدند  . بی شک این بیداری و جوشش، بیش از پیش رشد خواهد داشت و افکار عمومی جهانیان را از چنگال رسانه های اغواگر و دروغ پرداز استکباری آزاد کرده و حقیقت ماجرای فلسطین و ظلم تاریخی صهیونیست ها را بیش از پیش آشکار خواهد ساخت.
۳-دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور در پیگیری مسئله فلسطین و تقویت جبهه مقاومت ،پرتوان و مقتدر به افشای جنایات اسرائیل و بیان مظلومیت های مردم فلسطین پرداخت. وزارت خارجه کشور عزیزمان با فهم دقیق تعامل میدان و دیپلماسی، سیاستی  فعال و تأثیر گذار را به خدمت گرفت و قاطعانه با سیاست های شیطانی استکبار مقابله کرد. این پیوندعقلانی میدان و دیپلماسی را گرامی می داریم و از افسران این عرصه تشکر می کنیم.
۴-فرزندان معنوی انقلاب اسلامی در  لبنان، یمن، عراق و سوریه قدرت و اقتدار ایمانی خود را در مبارزه با اسرائیل نشان داده و به یاری غزه مظلوم شتافتند. جنگ غزه و ورود تأثیرگذار جبهه مقاومت این حقیقت را آشکار کرد که آنان به عنوان یک هویت مستقل اسلامی به مبارزه با دشمن مشترک بشریت یعنی اسرائیل پرداخته اند.
امروز جبهه مقاومت گرچه در هدف با آرمانهای انقلاب اسلامی همراه و هم پیمان است؛ اما در عمل، مستقل و مقتدر  تصمیم گرفته و مبارزه می کند.
جبهه مقاومت نه براساس ناسیونالیسم عربی بلکه براساس هویت اسلامی  به مبارزه با استکبار می پردازد و این غیرت دینی پایه اصلی قدرت جبهه مقاومت است.
 ۵- رژیم های غیر مردمی حاکم در منطقه امروز در یک شکاف عمیق اجتماعی به سر می برند. مردم در این کشورها با نگاه به هویت اسلامی و عرق ملی خود به حمایت از آرمان فلسطین می پردازند ولی برخی دولت ها ذلیلانه در برابر استکبار کرنش می کنند . پایان این جدایی بین دولت ها و ملت ها، بی شک به نفع ملت هاست و حاکمیت های وابسته فرو خواهند ریخت.
تنها راه بقاء برای این دولت ها بازگشت به هویت اسلامی و همراهی با مردم در حمایت از فلسطین به عنوان یک مطالبه جدی در سطح کشورهای عربی و جهان اسلام است.
سکوت و انفعال در برابر جنایت های اسرائیل، همراهی با جنایت های این رژیم کودک کش است و این دولتها باید این ننگ را از خود دور کنند.در این زمینه قطع ارتباط اقتصادی وسیاسی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی  یک اقدام تأثیرگذار بوده و ضربه ای کاری بر پیکره پوشالی این رژیم وارد خواهد کرد.
۶- بار دیگر جنایات سبعانه رژیم ضد بشری اسرائیل را محکوم می کنیم و با تقدیر از استقامت حیرت انگیز و کم نظیر مردم مظلوم غزه، وعده حق خداوند در نصرت و پیروزی نهایی جبهه حق را به این مردم مقتدر ومظلوم یاد آوری می کنیم. آزادی قدس شریف جز با مقاومت  محقق نخواهد شد و این حقیقت امروز برای تمام مردم فلسطین در غزه ، کرانه باختری و سایر نقاط فلسطین یک حقیقت روشن است.
بخش عظیمی از ترویج روحیه مقاومت و ظلم ستیزی و تشریح جنایات ضد خدایی و ضد انسانی جبهه کفر جهانی به سرکردگی آمریکا توسط جهادگران عرصه تبیین رقم خورده است. حوزه های علمیه باید این جهاد مستمر و ضروری را بیش از پیش پیگیری کنند و با تبیین حقایق معارف اسلامی و تشریح جبهه حق و باطل زمینه تحقق نصرت الهی را فراهم آورند.
دنیای استکبار متکی به عقلِ خودبنیادِ منقطع از وحی،  در حال سربازگیری برای جبهه باطل است. مبارزه با فرهنگ  و اندیشه مادی غرب یک مبارزه حیاتی و گریز ناپذیر است. امروز حوزه های علمیه در عرصه تبلیغ و تبیین باید به مبارزه با این جبهه  بپردازند؛چراکه  این مبارزه، بخشی از کارزار پایانی برای رفع موانع ظهور است و حوزه های علمیه، سربازان جان برکف حضرت حجت (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) در این مبارزه عظیم هستند.
 والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته
تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم