بیانیه “محکومیت قرآن سوزی در کشور سوئد “تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم
وا اسفاه!
قرآن را می‌سوزانند !!!
🔹️چقدر این رویداد شبیه است به حوادث صدر اسلام! آن روز که  پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در مکه آیات هدایت را برای مردم تلاوت می‌فرمود برخی برای آنکه این آیات را نشنوند پنبه در گوش خود می‌گذاشتند، اما وقتی با حقیقت آیات الهی( قُلْ تَعَالَوْا أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّكُمْ عَلَيْكُمْ ۖ أَلَّا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا ۖ وَ…)  انعام ۱۵۱ روبرو شدند ،دل‌هایشان منقلب شد و به خداوند متعال ایمان آوردند.
🔹️امروز نیز جهان در تقابل میان اسلام عزیز و نظام سرمایه داری شاهد کارزاری میان معنویت و مادی گرایی، انسانیت و سبعیت ،اخلاق و جاهلیت و در یک کلمه خوبی و بدی است، حال آن که فطرت انسانی که از خداوند سرچشمه می‌گیرد به دنبال انتخاب خوبی است و بدی را پس می‌زند. این است که سردمداران اردوگاه سرمایه داری به عبارت دیگر جاهلیت مدرن برای رسیدن به مقاصد خویش به اقدامات شنیعی چون هتک حرمت‌ قرآن دست می‌زنند؛ اما همان‌ها بدانند  قرآن همان “فرقان ، ذکر ، موعظه ، تذکره ، ذکری ، بیان ، هدی ، شفاء ، حکمت ، نور، رحمت، عصمت ، نعمت ، حق ، تبیان ، بصائر ، مبارک ، مجید ، عزیز ، عظیم ،کریم ، سراج ، منیر ، بشیر ، نذیر،صراط، روح ، فصل ، مبین ، کلام ، قول ، بلاغ ، نباء، علم” و وحی الهی است که برای هدایت بشر آمده و به رغم خواسته دشمنان دین و انسانیت، بشر را به سوی صراط مستقیم هدایتگری می‌کند .
🔹️به کشورهایی چون سوئد که خواسته یا ناخواسته  پرچم این  اقدام شرم آور را برافراشته‌اند، نصیحت می کنیم که دست از این قبیل  تحرکات بردارند و بدانند دودی که از این آتش‌ افروزی ها برمی‌خیزد دیری نخواهد پایید که چشمان خودشان را کور می کند. پس تا فرصت هست با عذرخواهی از نزدیک به دو میلیارد مسلمان و برخورد قاطع با این گونه تحرکات ضد انسانی و ضد اخلاقی در صدد جبران برآیند.
🔹️شایسته است که همه آزادگان عالم و به ویژه مسلمانان و نیز سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و همچنین دستگاه‌های مسئول در جمهوی اسلامی ایران با محکوم نمودن این اقدام مجرمانه شرایطی را فراهم آورند که دیگر شاهد چنین فجایع تأثر برانگیزی نباشیم.
دبیر خانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم