بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران

بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران

بسم الله الرحمن الرحیم
رهبر معظم انقلاب (دام ظله العالی ):
“بیست و دوم بهمن، اوج قله حرکت و افتخار ملت ایران است”.
انقلاب اسلامی ایران از دهه ی چهل و با مدیریت مجتهدی آگاه به زمان و شجاع و قدردان نعمت ولایت و سرمایه ی نسل هایی پیشین که میراث حوزه های علمیه و مردم متدین بود؛ با خروش علیه کاپیتولاسیون آمریکایی‌ها در ایران و در قالب نهضت ۱۵ خرداد شکل گرفت .
مردم مؤمن و انقلابی کشور عزیزمان ایران آرام‌آرام زمینه ی حضور و شکل گیری حکومت در راستای ارزش های قرآن و اهل بیت( علیهم السلام) را فراهم آوردند و در نهایت با استقبال بی نظیر از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(قدس سره)، پس از پانزده سال تبعید و دوری از میهن،حکومت اسلامی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بنا نهادند و در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با رأی «آری» تثبیت بخشیدند.

آن چه انقلاب اسلامی ایران را از دیگر انقلاب‌ها متمایز می سازد؛ صبغه فرهنگی آن و تلاش مردم برای تحقق ارزش های الهی در جامعه می باشد .
این انقلاب، نوعی جدید از انقلاب را به جهانیان عرضه کرد وبسیاری از نظریه های انقلاب را به چالش کشید و دچار تغییر کرد.
ملت ایران با انقلاب عظیم خود “آزادی و اقتدار” را به جای وابستگی به سلطه گران ترجیح داد و برای حفظ این استقلال با تمام وجود در این راه مقاومت و ایثارگری کرد.
علیرغم همه توطئه ها و کارشکنی‌ها و دشمنی های دنیای استکبار، دنیا شاهد است که ایران اسلامی امروز قویتر از هز زمان دیگری است و در عرصه های مختلف علمی جایگاه درخشانی را کسب کرده است.

” وذکّرهم بأیام الله”

ملت شریف ایران!
۴۴ سال از پیروزی انقلاب می گذرد، نسل حاضر باید از گذشته این مرز و بوم با خبر باشد تاقدر وضعیت فعلی را همان طور که شایسته و بایسته است بداند. بر همین اساس “جهاد تبیین” در عرصه‌ دستاوردهای این انقلاب مبارک، بر همه علاقه مندان نظام اسلامی واجب شرعی و ملی است.

آن چه که می تواند این انقلاب را تهدید کند و از سوی دشمن با انواع توطئه ها دنبال می‌شود؛ جدا نمودن رکن رکین ملت از محور وحدت بخش و عزت آفرین رهبری و مکتب اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) است .بنابراین، حفظ اتحاد و انسجام در کشور که از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است، دارای اهمیت بسیار بالایی است.
اغتشاشات اخیر دقیقاً این بُعد از ابعاد قوت نظام اسلامی را هدف گرفته بود و تجزیه طلبی، جنگ داخلی و سلب اعتماد میان نظام و ملت در سیاهه ی توطئه‌های دشمنان جا داشت. البته مردم شریف ایران، هم چون مقاطع پیشین، این بار هم با عملکردی تحسین برانگیز جنگ ترکیبی دشمن را خنثی نموده و آنان را از جدایی ملت و نظام ناامید کردند.
اکنون در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن و راهپیمایی عظیم درجشن پیروزی انقلاب قرار داریم. حضور حماسی یکایک مردم شریف ایران در این بزرگداشت، بیعتی دوباره با آرمان‌های حضرت امام راحل (قدس سره)و شهدای ایران اسلامی و لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب، آیت الله العظمی امام خامنه ای (دام ظله العالی ) است که ان شاء الله توسط شما ملت بصیر به منصه ظهور خواهد رسید.

تشکل سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم