سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با مدیر و معاونین حوزه‌های علمیه کشور

بسیاری از مراکز آموزش عالی از وسعت علمی و دانشی حوزه بی اطلاع هستند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز بسیاری از مراکز آموزش عالی کشور از وسعت علمی، دانشی و معرفتی حوزه‌های علمیه بی اطلاع هستند و حوزه باید داشته های عظیم خود را برای آنان تبیین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با مدیر و معاونین حوزه‌های علمیه کشور، اظهارکرد: امروز حوزه های علمیه از یک افق گرایی ساختارمندی برخوردار است که نیاز است، شورای عالی انقلاب فرهنگی یک یا دو جلسه را برای معرفی و تبیین دستاوردهای حوزه علمیه با این وسعت دانشی و مهارتی که بیان شد، برگزار کند.

وی افزود: برای برگزاری این جلسه ابتدا اسناد مورد نظر و دستاوردهای حوزه را در سامانه برای اعضای شورا بارگذاری می کنیم و سپس در یکی دو نشست به تبیین این دستاوردها و تجربیات ارزشمندتان در طول دوران بپردازید.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان کرد: امروز بسیاری از مراکز آموزش عالی و جامعه نخبگانی ما از ظرفیت ها و وسعت علمی و دانشی حوزه های علمیه بی اطلاع هستند و این نیازمند تبیین دستاوردها، نظامات دانشی و برنامه‌های راهبردی حوزه علمیه برای آنان است.

وی تصریح کرد: امروز مطالبات زیادی از حوزه های علمیه و جامعه روحانیت وجود دارد و لذا لازم است آحاد مردم و جامعه نخبگانی با برنامه ها و اقدامات عملیاتی شده این نهاد اثرگذار بیش از گذشته آشنا شوند، امروز مهمترین گمشده جامعه بشری در همین حوزه های علمیه وجوددارد که باید به نحو شایسته ای، مطرح گردد.